ahrens

Ahrens vässade kommunikationen & lyfte profilen med Samba

Sambas uppdrag för Ahrens omfattade att processa fram en varumärkesstrategi och säljfokuserad marknadsplan för företaget samt att projektleda och lansera en ny grafisk profil. Syftet var rikta resurserna rätt prioritera och ta ett avstamp till att skapa rätt uppfattning om företaget. Genom ett visions- och strategiarbete med Ahrens ägare målades en gemensam bild upp, av vad de som ägare vill skapa framåt. Det ledde till några viktiga vägval i arbetssätt med konceptet, om vilket varumärke företaget ska bygga och landade i en säljfokuserad marknadsplan med prioriterade målgrupper, säljbearbetning, kommunikationskanaler osv. För att sätta det nya kommunikativa uttrycket projektledde Samba en upphandling av reklambyråer och drev därefter arbetet med två utvalda. I samarbete med byråerna NollNio och Vision2 togs en uppgraderad logotyp fram, färg och formdirektiv och därefter webb, korrespondensmaterial, grafiska element för film och övrigt kommunikationsmaterial. Eftersom inredning och den fysiska miljön också kan bidra till kundens upplevelse av varumärket fick Ahrens huvudkontor i Malmö sig en ansiktslyftning som en del i profilarbetet. Exempel på profil, webb, kontorsstyling och motion graphics i form av filmintro visas nedan. Ahrens arbetar fokuserat med att skapa tillväxt i företag. Att förvekliga tillväxtdrömmar. Deras koncept bygger på forskning och lärdomar från 25 års arbete med tillväxtföretag. Många av de företag som idag är lysande exempel i svenskt näringsliv jobbar utifrån Ahrens filosofi, ofta små företag i början som vuxit till tusentals anställda på globala marknader. Arbetsgrupp Ahrens, Stum Ad Motion (tidigare Vision 2), NollNio & Samba

Web & digital kommunikation

Ahrensweb

 

Motion graphics i form av filmintro

Kontorsstyling

Ahrens kontor1
<